Zcela nový a vylepšený model zahradní motorové sekačky řady HRN s variabilním pojezdem, poháněný, mimořádně silným motorem s automatickým sytičem a se snadným startováním, bezpečnostní brzdou rotace sekacích nožů, na pevném a odolném podvozku z oceli, opatřeném nově nápravovým nastavováním výšky sekání, s přepracovaným integrovaným mulčovacím systémem s dvěma sekacími noži, se záběrem sečení 53 cm.
Tato benzínová sekačka je základním pokračováním nabídky řady HRG do většího záběru sekání a je nástupcem velmi oblíbeného modelu HRG536, který si za dobu své mnohaleté existence získal tisíce spokojených uživatelů. Díky silnému motoru a originálnímu systému Honda Optiflow je nová HRN536 schopna zvládnout i přerostlý nebo dokonce mokrý travní porost. Ovládací prvky jsou přehledně uspořádány poskytují obsluze velmi snadnou manipulaci. Nový podvozek se dočkal vylepšeného tvarování žací komory a nápravového nastavování výšky sekání. Motor je automaticky nastaven na pracovní otáčky bez dalších páček ovládání. Vlastní pohon s možností plynulé změny rychlosti jízdy SMART Drive® se dočkal modernizace, zvýšení komfortu ovládání a dokonale se přizpůsobí pohybovým schopnostem každého. Snadné manipulaci přispívají nové nápravy a pojezdová převodovka, která působí menším odporem při jízdě bez použití pojezdu jak vpřed, tak i vzad. Výrazně se tak snižuje námaha při práci. Motor s automatickým sytičem je opatřen zařízením, které umožňuje velmi lehký start, který bez problémů zvládnou i ženy či fyzicky slabší uživatelé. Výkonem a hlavně kroutícím momentem je nový motor GCV 170 nejsilnějším motorem na trhu v dané kategorii a lehce překonává i konkurenční motory větších kubatur. Neméně důležitá je také odolnost motoru vůči automobilovým benzínům s obsahem 10% ethanolu (E10). Motor je navíc provozně čistější (plní normu EURO5), úspornější, snadnější na údržbu a odolnější vůči benzínům s obsahem biolihu. Sekačku lze používat ve třech režimech použití; sekání se sběrem, sekání bez sběru a mulčování. Patentovaný integrovaný systém Honda CLIP DIRECTOR™ je zde od základu přepracován. Ovládání mulčovací klapky se přesunulo z horní části podvozku přímo nad žací komoru po levé straně motoru. Umožňuje obsluze jedním pohybem ovladače během vteřiny změnit sekačku trávy na mulčovač nebo drtič spadaného listí a naopak. Samozřejmostí je u této sekačky použití dvou samostatných nožů v podobě sekacího nože s lopatkami výhozu trávy do sběrného koše a mulčovacího nože, který nadrtí trávu na menší částečky. Sekačka je opatřena veškerými bezpečnostními prvky včetně bezpečnostní brzdy rotace sekacích nožů, která zajistí okamžité zastavení rotace sekacích nožů při vypnutí motoru. Robustní a pevná konstrukce podvozku spolehlivě snese působení ohromného výkonu motoru na rotující sekací nože a navíc v maximální možné míře pohlcuje vibrace, které se dále nepřenáší na ovládací madlo sekačky. Práce je potom příjemnější. Tato Honda je určena pro uživatele, kteří potřebují sekat trávu jak na rovné, tak i částečně svažité a členité travnaté ploše o velikosti cca do 1500 m2.
Technické specifikace | Honda HRN 536 VK |
Mulčování | Integrovaná mulčovací klapka - šoupě |
Materiál podvozku | Ocel + Plast |
Rychlost pojezdu (m/s) | Plynulá 0 - 1,75 |
Polohy a nastavení výšky sečení (mm) | 7 (27 - 100) |
Jmenovitý výkon motoru (kW/min-1) | 3,2 / 2950 |
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) | 1550 x 575 x 1035 |
Úroveň akustického tlaku v místě obsluhy - dB(A) | 85 |
Záběr sečení (cm) | 53 |
Typ pojezdové převodovky | SMART Drive |
Startování | Ruční |
Suchá hmotnost (kg) | 36 |
Objem palivové nádrže (litrů) | 0,91 |
Zdvihový objem (cm3) | 170 |
Roto-stop | Ne |
Objem sběrného koše (litrů) | 70 |
Počet nožů | 2 |
Objem olejové náplně (litrů) | 0,4 |
Model motoru | GCV 170H |
Typ motoru | 4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHV |
Výkonová kategorie (HP) | 6 |
Velikost plochy (m² | )|do 1500 |
Pouhým pohybem ovládací páky poskytuje systém CLIP DIRECTOR™ nebývale rychlou změnu způsobů sekání. Buď budete trávník sekat a efektivně sbírat do sběrného koše nebo bude sekačka posečená travní stébla drtit na drobné částečky a pěchovat zpět ke kořenovému systému trávníku jako přirozené přírodní hnojivo a není nutné řešit problém kam s posekanou trávou. Versamow bude ideálně fungovat pouze ve spojení se systémy Honda Twin Blade - dvěma sekacími noži se čtyřmi ostrými čepelemi a Optiflow, který řídí průtok vzduchu pod sekačkou tak, aby byl optimální pro všechny pracovní režimy sekačky a způsoby sekání.
TwinBlade - dva sekací nože. Jedná se o použití dvou sekacích nožů současně, navzájem pootočených o 15°, které oproti jednoduchému noži zaručí vícenásobné přeseknutí travního stébla. Je tak dosaženo rozmělnění travní hmoty do několikanásobně menších částeček. Spodní nůž je opatřen aerodynamickými lopatkami, které při rotaci v prostoru pod sekačkou vytváří podtlak a dochází tak k vysávání posekané trávy a vyfukování do sběrného koše. Čím menší jsou useknuté části trávy, tím jsou lehčí a snadněji se z trávníku seberou. Proto sekačky se dvěma noži TwinBlade lépe sbírají trávu než sekačky s jedním nožem.
Prostor rotujících sekacích nožů pod sekačkou, na který navazuje kanál průchodu do sběrného koše, je speciálně tvarován tak, aby průtok vzduchu pod sekačkou byl optimální pro všechny pracovní režimy sekačky a způsoby sekání. Je tím docíleno skvělých výsledků jak při sekání se sběrem do travního koše, kdy dochází nejen k dokonalému vyčištění trávníku, ale i k optimálnímu plnění celého objemu koše a tím snížení četnosti vyprazdňování. Sekačka má schopnost posekat a posbírat i mokrou, či vlhkou trávu aniž by docházelo k zahlcení a ucpávání výhozu do sběrného koše. Při mulčování naopak proudící vzduch napomáhá vpravení rozdrcené trávy zpět ke kořenovému systému trávy a není nutné řešit problém kam s posekanou trávou. Při sběru listí je optimálně nadrceno listí do velikosti, kdy lze listí sebrat do sběrného koše a následně uložit do kompostéru. Systém Optiflow značně zlepšuje schopnosti sekačky dokonale posbírat posekanou trávu.
Tak jako u současných automobilů neznáme co je to sytič, tak je tomu dnes i u motorů na sekačkách. Každý benzínový motor, když je studený, potřebuje při startování obohatit spalovací směs, kterou do motoru připravuje karburátor, opatřený sytičem. Dříve byla na motorech zvláštní páčka na ovládání sytiče. Dnes již tuto činnost za nás vykonává automatické zařízení, které znatelně usnadňuje ovládání motoru a přispívá tak k vysokému komfortu při provozu.
Možnost plynulého nastavení optimální rychlosti jízdy sekačky výrazně snižuje námahu při práci. Pohodlné a hlavně rychlé ovládání změny rychlosti jízdy pomocí prstů na ovládací rukojeti umožňuje uživateli rychlou reakci na jakékoli změny v povaze terénu, kvalitě trávníku, výšce střihu apod. Přesně a rychle se přizpůsobí rychlosti chůze uživatele. Na příliš členitých zahradách máte možnost plynule zpomalit při průjezdu kolem překážek, stromů a jiných předmětů. Znatelně se tak usnadňuje manipulace se sekačkou, zvyšuje se tak komfort použití a především obratnost. A to vše bez nutnosti upravovat optimální pracovní otáčky motoru. Bezpečnost při práci a pohodlnost ovládání zajišťuje zcela intuitivní ovládání pomocí ergonomicky tvarovaného ovladače na rukojeti sekačky. S trochou nadsázky se dá ovládání rychlosti SMART Drive® přirovnat přidávání plynu při jízdě na motocyklu.
Podvozek je vylisován z jednoho kusu ocele jako kompaktní díl, bez jakýchkoliv svárů či šroubových spojení. Tvar sekacího prostoru a důmyslně řešené prolisy poskytují podvozku mimořádnou pevnost tak, aby se podvozek při práci nekroutil, byl schopen přenést sílu motoru na sekací nůž a vydržel namáhání od ovládací rukojeti. Zároveň však musí být schopen pohlcovat nežádoucí vibrace. Kataforézní povrchová úprava chrání před korozí, otěrem a působením UV záření. Takový podvozek nepraská a nerezaví.
Motor Honda řady GCVx je motor nové generace, připravený pro plnění požadavků nové emisní normy EURO 5, platné od 1.1.2019.
Od svého předchůdce a od všech ostatních konkurentů se po všech stránkách posunul o úroveň výše. Z ekologického hlediska motor patří v čistotě provozu na čelo v celosvětové nabídce. Díky nové konstrukci a použitým materiálům se snížila spotřeba paliva o 12%, hmotnost o neuvěřitelných 20% a nárůst výkonu a kroutícího momentu o 15%. Tento motor tvoří svým výkonem světovou špičku v dané kategorii.
Motor je opatřen zařízením, které při startování lankem odstraňuje veškerý třecí odpor motoru při startu. Znamená to, že se obsluha při startování nemusí bát, jestli bude mít dostatek síly pro nastartování lankem. Start je natolik snadný, že jej zvládne i malé děvče.
ELVA PROFI s.r.o. - prodej, půjčovna a servis strojů a nářadí
Rudolfovská 107/465, České Budějovice, 370 01 IČ: 26086654, DIČ: CZ26086654
Zapsáno v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 13193
e-shop od EDGERING © 2024